Met Debby Willemsz terug naar de CL in Berlijn; ‘’Ik was én ben intens gelukkig om weer wedstrijden op dit niveau te spelen’’

Internationaal Toernooi

Afgelopen weekend plaatste GZC Donk zich in Berlijn voor de Champions League. Het was voor ras Donk-speelster én captain Debby Willemsz een bijzondere trip aangezien de ervaren keepster voor het eerst met de club Europese wedstrijden speelde. Debby aan het woord over Berlijn!

Terwijl ik dinsdagavond mijn spullen pakte, werd ik zo onwijs enthousiast! We gaan gewoon Europa in met de club, mijn thuis. Op Europees niveau waterpolo spelen is heel erg bijzonder. En dan vooral dat het met Donk mag! Probeer je maar in te beelden hoe ik aan het stuiteren was.

Ik had er super veel zin in en het vooruitzicht om ons te kwalificeren voor de CL maakte me echt intens gelukkig. De laatste keer dat de club Europees speelde in 2016 was ik er niet bij omdat ik bij Mataró speelde. Daar liet ik toentertijd in de Spaanse zon bijna een traantje om. We hebben er lang op gewacht om weer internationale wedstrijden te spelen waardoor ik die dinsdagavond helemaal ready was om naar Berlijn te gaan.

Op woensdagochtend hadden we om 7.00 uur met het team bij het zwembad afgesproken. Het was, zoals je al kan raden, een intens lange busrit naar Berlijn. Natuurlijk was het leuk om spelletjes te spelen zoals de Saboteur, Qwixx en kletsspelletjes. Maartje was als DJ ook heerlijk op dreef waardoor de rit ook weer zo voorbij was met een dutje tussendoor. Maargoed, ik raad het niemand aan om 11 uur in de bus te zitten, haha.

Eenmaal in Berlijn aangekomen, legden we onze spullen in het hotel en ontspanden we even. Maar aangezien we al heel wat uurtjes in de bus hadden gezeten, was even beweging in het zwembad geen gek idee.

Vanaf het hotel was het vijf minuten lopen, dat was echt super! We hadden een lichte training, het was fijn om los te zwemmen en in ieder geval in beweging te zijn. Eenmaal terug in het hotel aten we nog iets en hadden mijn roomie Brigitte en ik tijd om bij te kletsen. Ze is één van mijn beste vriendinnen. Het is fijn om je vertrouwd te voelen met je kamergenoot!

Op de eerste wedstrijddag, hadden we ontbijt met het hele team. Ja, we brengen veel tijd met elkaar door. We zijn echt een TEAM!  Het was lekker om tegen Spandau in te komen en de overwinning smaakte natuurlijk naar meer. Op onze vrije dag trainden we in de ochtend en na de lunch bezochten we meerdere hotspots in Berlijn. We hadden echt geen zin om uren te slenteren, dus het was ook gewoon chill om lekker te ouwehoeren en een koffietje te drinken. Maar wat me ALTIJD zal bijblijven, is dat ik bij Checkpoint Charlie verrast werd door twee onwijs lieve vriendinnen van me die met de zus van Brigitte waren meegekomen. Het is super fijn dat ze kwamen kijken en er op dit soort momenten voor mij zijn. Dat is echte vriendschap en daar ben ik ze onwijs dankbaar voor. Het was echt een geluksmomentje!

Oja, even terug naar de wedstrijden. We hadden een goed gevoel na de eerste overwinning en de rustdag was echt top. Dat Vouliagmeni aan het langste eind trok was, mede door het aantal gezamenlijke trainingen die we hebben gehad, geen grote klap. Het was lekker om te winnen van Glyfada en Catalunya om met een goed gevoel terug te gaan naar Nederland.

De sfeer in het zwembad viel wel een beetje tegen, ze hadden er niet alles aan gedaan om er een grote happening van te maken. Onze grote groep supporters maakten het meer dan goed. Wat een helden zijn jullie zeg! Het was extra fijn dat mijn allertrouwste supporters er ook waren. Mijn ouders! Bedankt dat jullie er altijd voor me zijn!

Al met al was het een top trippie naar Berlijn! Ofja, behalve de lange terugreis dan. Haha! Jonge moppies Carmen en Leyla waren ook mee en voor Carmen, Gaby en Saskia waren het de eerste internationale wedstrijden. Dat maakte de reis extra bijzonder.

Ik was én ben intens gelukkig om weer wedstrijden op dit niveau te spelen aangezien ik tegenwoordig een ander (werk) leven heb. ONS team is gewoon top!

En nu gaan we lekker door trainen en Europa laten zien hoe goed we kunnen poloën als team.

Tot later!

Lees ook

Afgelopen donderdag begon het Champions League kwalificatietoernooi voor drie Nederlandse ploegen en zeven Nederlandse s…
Van morgen tot en met aanstaande zondag worden de Champions League kwalificatiewedstrijden gespeeld. Afgelopen seizoen w…